سه روش عمده فروش فرش در نمایشگاه تهران چیست؟
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

هرساله در اوایل نیمه دوم سال در پایتخت ایران و درمحل نمایشگاه های دایمی نمایشگاه بین المللی فرش تهران برگذار میشود.این نمایشگاه امسال از ۱۶ تا ۱۹ ابان ماه برگذار میشود.مادر این مقاله سعی داریم تا تاثیر برگذاری این نمایشگاه را بر میزان صادرات فرش ماشینی کاشان مورد بررسی قرار دهیم.

نمایشگاه تهران محل خودنمایی در برابر رقبا

در نمایشگاه تهران بیش از ۱۰۰واحد تولید کننده فرش ماشینی شرکت میکنند.این نمایشگاه معمولا به محل رقابت شدید بین واحد های تولیدی تبدیل میشود.در این عرصه تمام واحد های تولیدی تمام سعی خود را میکنند که نسبت به رقبا توجه بیشتری جذب کنند.در این راه معمولا از اینفلونسر مارکتینگ نهایت استفاده ار میبرند . از حضور ورزشکاران گرفته تا بازیگران سینماایران.تولید کنندگان به غیر از رقابت در عرصه تبلیغات و سعی رد جلب توجه مردم به غرفه خود رد زمینه نقشه ورنگبندی نیز تمام سعی خود را میکنند تا مردم را به سمت محصولات شرکت خود جلب کنند.

در سال معمولا شرکت ها دوبار نقشه های خود را اپدیتت میکنند.:یکی در ابتدای سال و دیگری برای نمایشگاه بین المللی تهران

شرکت ها تمام سعی خود ارانجام میدهند تا در نمایشگاه در زمینه محصول تمایز رقابتی ایجاد کنند. انها معمولا زیباترین نقشه و رنگبندی خود را برای نمایشگاه تهران اماده میکنند.

شرکت های تولیدی به خوبی میدانند که اگر نمایشگاه تهران رابا موفقیت طی کنند میتوانند فروش خودرا برای حداقل یک سال تضمین کنند

فروش درنمایشگاه تهران چگونه اتفاق می افتد؟

در نمایشگاه تهران معمولا فروش به سه صورت اتفاق می افتد:

یک:فروش در محل نمایشگاه

دو:ارایه کوپن تخفیف و راهنمایی به نمایندگی های فروش در سطح شهر

سه:دریافت لید و فروش به صورت انلاین

فروش در محل نمایشگاه:

یکی از اهداف بیشتر واحدهای تولیدی شرکت کننده در نمایشگاه فرش ماشینی تهران فروش در خود نمایشگاه تهران به مشتریان خود است. اکثر شرکت کنندگان با دریافت بیعانه محصول را در سیستم رزرو میکنند وسپس بعد از عملیات بافت و تولید محصول ،کالا را به مشتری تحویل داده وعملیات تسویه حساب را انجام میدهند.

ارایه کوپن تخفیف و دعوت به خرید از نمایندگی های سطح شهر:

بعضی از شرکت های تولیدی بزرگ که در اکثر شهر های ایران دارای نمایندگی فروش هستند با ارایه کوپن هایی که دارای درصدهای مختلف تخفیف است سعی میکنند مشتریان خود را به سوی نمایندگی های فروش خود هدایت کنند.

دریات لید و فروش به صورت انلاین:

در نمایشگاه فرش تهران معمولا عرضه محصولات به صورت مستقیم انجام میشود.قیمت پایین تر محصولات نسبت به سایر مکان های فروش عاملی شده که این نمایشگاه برای عموم افراد دارای جذابیت های خاصی باشد. به عنوان مثال در عرضه مستقیم فرش ۷۰۰شانه قیمت فرش ماشینی ۷۰۰شانه تراکم۲۵۵۰کاشان عرضه شده درنمایشگاه بسیار پایینتر از قیمت های عرضه شده در سطح شهر و شهرستان های مختلفف است.به همین علت افراد تمام سعی خود رامیکنند تا خرید خود را انجام دهند.اما وجود دارند افرادی که در مدت زمان برگذاری نمایشگاه امکان خرید فرش را ندارند بنابراین شرکت های تولیدی فرش با دریافت شماره تماس از انها و همچنین ارایه سایت شرکت خود به افراد مردم را به خرید فرش ماشینی خود به صورت انلاین تشویق میکنند.این اتفاق برای شرکت های تولید کننده فرش های۱۲۰۰شانه بیشتر اتفاق می افتد.شرکت های تولیدی معمولا افرادی را که در حال حال حاضشر توانایی خرید را ندارند به خرید انلاین فرش ماشینی ۱۲۰۰شانه تشویق میکنند.

تاثیر نمایشگاه تهران بر میزان فروش فرش چگونه است؟

در باره فروش شیوه های فروش خرد در بالا به صورت کامل صحبت شد اما فروش فرش در این نمایشگاه تنها به این موضوع ختم نمیشود . مهمترین عامل شرکت تولید کنندگان فرش ماشینی در نمایشگاه تهران جذب مشتریان صادراتی از کشور های عراق ،افغانستان،پاکستان و.. است .شرکت ها معمولا تمام سعی خود را انجام میدهند تا اینگونه مشتریان را به سمت و سوی خود جذب نمایند.

این رقابت در بین جذب نمایندگی در سراسر کشور نیز بسیار بالا است.

بنابراین برگذاری نمایشکاه تهران و همچنین توجه به فروش فرش در همه جوانب میتواند میزان فروش شرکت را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

امیدواریم شرکت ها به زودی با رفع تحریم ها علیه ایران و همچنین ازاد سازیاینترنت و همچنین امکان انجام تبلیغات بین المللی در فیسبوک بتوانند تعداد بیشتر از افراد صادر کننده را به نمایشگاه بین المللی تهران بکشانند

  





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: